Itsy’s servicedesk är er pålitliga support för både telefoni och IT.
Med ett enda samtal får ni snabb hjälp med allt från mindre teknikfrågor till komplexa IT-utmaningar, så att er verksamhet kan flyta på utan avbrott.
En enda kontaktpunkt för både IT och telefoni.
Snabbare problemlösning med erfarna tekniker.
Minskat avbrott i verksamheten tack vare proaktiv support.
Itsy’s servicedesk hanterar alla typer av frågor inom IT och telefoni. Ni slipper koordinera mellan flera leverantörer och får istället snabb hjälp via en enda supportkanal som täcker allt.
Itsy’s servicedesk är insatt i hela er IT-miljö, vilket ger en sömlös supportupplevelse för alla medarbetare.
Att Itsy’s team känner till hela IT-miljön betyder att problem kan lösas effektivare, då teknikerna snabbt hittar rätt lösning utan att behöva sätta sig in i era system på nytt.
Det sparar tid och skapar en trygg arbetsmiljö för alla.
Snabbare problemlösning betyder mindre avbrott i verksamheten, vilket i sin tur förbättrar arbetsflödet och gör att medarbetarna kan hålla fokus på sina uppgifter.
Effektiv support höjer både produktiviteten och nöjdheten hos teamet.
Samarbetet inleds med en behovsanalys, där vi tar fram en servicedesk-lösning anpassad efter era specifika krav.
Därefter integreras vi i er supportstruktur och hanterar löpande alla tekniska frågor.
Ni får ett tillförlitligt stöd med proaktiv support och löpande optimering för att er teknik alltid ska fungera.
Vi pratar gärna och är dessutom ganska trevliga att ha med att göra.
Håll koll på din IT-utrustning med vår tjänst för IT-livscykelhantering – från inköp och installation till säker återvinning. Vi ser till att tekniken är uppdaterad, hållbar och kostnadseffektiv. Enkelt och smart!
Skydda företagets data enkelt med vår MDM-tjänst! Hantera mobiler, surfplattor och IT-enheter i en lösning som håller allt uppdaterat och säkert.
Kryptering, lösenordsskydd och fjärradering minskar risken för dataintrång – så ni kan jobba tryggt var ni än är!
Itsy levererar modern konferensteknik som gör era möten och presentationer både enklare och mer effektiva. Från mindre mötesrum till stora hörsalar – vi designar, levererar och installerar tekniken som passar just era behov.
Alla behöver en partner. Någon som kompletterar, som tar fram det bästa i dig, som alltid finns där och som hjälper dig att lösa dina största utmaningar. Vårt största fokus är att vara den partnern till våra kunder.
Koncepta behövde en leverantör som kunde ta ett helhetsgrepp om deras leverans av infrastruktur och klienthantering.
Och under 2019 påbörjades samarbetet mellan Koncepta och Itsy. För Koncepta var det viktigt att ha en IT-miljö där de snabbt och enkelt kan förändra och lägga till nya tjänster. Därför byggde vi upp en stabil driftmiljö som utgår från vårt datacenter. Vi hanterar Konceptas datorpark på ett automatiserat sätt och distribuerar applikationer, säkerhetsuppdateringar och datorer direkt till slutanvändaren. Koncepta har även tillgång till vår servicedesk och kan snabbt och enkelt få hjälp om något strular.
”Itsy är det överlägset bästa IT-företaget i Örebro. De är kunniga, träffsäkra och löser alla våra problem, stora som små, på ett lekande lätt sätt!”
Jonas Yxfeldt, Koncepta
Under 2020 fick vi uppdraget att ta över Elcolines IT-drift och att bygga upp en stabil IT-miljö som utgår från vårt datacenter. Samtidigt fick de tillgång till vår support vilket har gett Elcoline en problemfri och flexibel IT-lösning. Med moderna verktyg och hög IT-säkerhet har de fått en ordnad infrastruktur och användarvänliga lösningar. Vi har ett långsiktigt uppdrag för Elcoline där vi arbetar proaktivt med förbättringsförslag och säkerhetsåtgärder, samt erbjuder medarbetarna IT-support när det behövs.
elcoline.se”Itsy är serviceinriktade och hjälper oss alltid med konstruktiva lösningar utifrån våra behov. De ställer alltid upp när vi behöver dem.”
Anders Karlén, Elcoline
Nercias största fokus är att utbilda och rekrytera människor, och för att det ska fungera behöver deras IT-miljö alltid vara krångelfri. De har kontor på över tio orter i landet vilket ställer höga krav på flexibilitet och möjlighet att kunna jobba oavsett var medarbetarna befinner sig. Vi har hjälpt dem att bygga en centraliserad IT-miljö via vårt datacenter och kombinerat det med klientförsörjning och support som tjänst. För Nercia var det viktigt att ha en leverantör som kan leverera en helhetslösning och i takt med efterfrågan om att digitalisera deras utbildningar har vi optimerat konferenstekniken. Sedan 2022 levererar vi, tillsammans med Telia, även Nercias företagstelefoni och växellösning.
nercia.se”I takt med vår tillväxt har Itsy hjälpt oss att bygga en modern, trygg och driftsäker IT-plattform. Itsys bredd tilltalar oss eftersom vi gärna har färre leverantörer med större tjänsteportfölj.”
Rickard Algotsson, Nercia